Artikel Hälsa och Fitness

Artikel Hälsa och Fitness

Några av våra läsare har nyligen varit oroliga för att hålla de hälsosamma levnadsstandarden på sommaren under den kallare säsongen som kommer upp. Så vi bestämde oss för att undersöka frågan: Hur håller vi på träningen och de hälsosamma matvanorna i höst? Här är våra förslag:

Lev på hösten: om du gillar det eller inte, är säsongen här så du kan lika gärna njuta av det. Även om du inte är ett stort fan av dagar blir kortare och kallare, så finns det så många saker du kan njuta av på hösten: från de växlande färgerna på bladen i trädet, till de friska vindarna till lukten av den nya, skarpa luften . Hitta vad som motiverar dig mest och schemalägga i en resa eller två till en utomhusplats du kan bli kär i.

Börja något nytt: vi är aldrig för gamla för att lära oss något nytt. Så många nya saker börjar på hösten bortsett från skolan: dra nytta av tiden, ta reda på vad ditt grannskap kan erbjuda och anmäla sig till träningskurser, dansklasser eller annan aktivitet som håller dig i rörelse!

Om nothobbies, hobbies, hobbies: kom ihåg att ge dig själv en bra paus under hela månaden så schemalägg i dina favoritaktiviteter. Om klasserna inte är för dig, kom ihåg att det alltid finns andra aktiviteter du kan göra. Om du till exempel gillar fotografering men inte vill åta dig till lektioner, ta en lång promenad och ta den här tiden för att skjuta vackra scenerier. Om du gillar att spela piano, väljer du att spela det någonstans offentligt snarare än hemma: det här gäller kanske inte för hela Storbritannien, men i London, till exempel finns ett piano inne i St Pancras station som kan spelas av någon. Slutligen, en annan sak du kanske vill göra för att koppla av är att komma undan. Så om du gillar att resa, organisera en dagsutflykt på ett ställe nära hemmet som du inte har sett än och börja undra runt. Alla dessa aktiviteter hjälper dig att hålla dig upptagen utan att spendera för mycket eller begå dig till en klass.

Gå tillbaka till gymmet: om du är en gymperson, starta igen rutinen som du kanske har slutat på semester. Det här är dags att bli organiserade igen och ett stadig besök på gymmet, tillsammans med en ny rutin, kan hjälpa till!

Motivera dig själv: slutet på sommaren och början på hösten kan vara en skrämmande period. Försök att hitta kortsiktiga mål (de kan vara födelsedagar, helgdagar, roliga aktiviteter med vänner etc) som skulle hålla dig och glad att fortsätta att leva hälsosamt. Om det är svårt för dig att hitta något att motivera om, försök att skapa egna motivationsmål: kanske köpa ett nytt par tränare när du når ett visst mål eller belöna dig själv med ett varmt bad eller en fin frisyr. Kom ihåg att uppnå målen, varken för lätt eller för hårt, och i rätt tid varken för nära varandra eller för spridning. Du kan också motivera dig själv genom att göra något trevligt för en annan person. Vad det än är, det finns alltid något att se fram emot att så inte förtvivla.